Hovedpine

Har du hovedpine?

Hovedpine er ikke en sygdom, men et symptom på, at noget er galt. Hovedpine er den hyppigste grund til at folk søger læge. Ca. 10% af kiropraktorens patienter kommer først og fremmest pga. hovedpine. De hyppigst forekommende typer af hovedpine er  nakkehovedpine, spændingshovedpine og migræne. Nakkehovedpine og spændingshovedpine skyldes ofte muskel og/eller ledproblemer. Når det gør ondt, spænder du yderligere, og dermed bliver leddene mere stive.

Ondt i hovedet kiropraktor århus

Hvad kan Kiropraktorerne Hviid gøre for dig?

Spændingshovedpine vil ofte kunne afhjælpes med kiropraktisk behandling. Hovedpine som følge af migræne kan ved kiropraktisk behandling mindskes i styrke og hyppighed.

Ring til os på 86181700 og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig!

Hovedpine hos børn

Hovedpine hos børn kan have samme årsager som hos voksne, og kan skyldes fastlåsninger i barnets nakke eller ryg forårsaget af fald i forbindelse med sport eller leg, stress, dårlig siddestilling eller lignende. Specielt indretningen af moderne klasselokaler kan være problematisk, da skolebordene ofte står i hestesko. Det betyder, at de fleste af børnene bliver nødt til at sidde og se til den ene side hele tiden for at følge med undervisningen.

En ensidig siddestilling kan resultere i fastlåsninger i nakke eller ryg og dermed give barnet hovedpine eller koncentrationsbesvær. Symptomerne på dit barns hovedpine kan oftest afhjælpes med kiropraktisk undersøgelse og behandling. Behandlingen er meget nænsom for barnet.